عايدة فهمي تعترض على تصريحات إلهام شاهين: الصلاة مش بتاخد وقت ومبتعطلش حد

0 تعليق ارسل طباعة

كشفت الفنانة عايدة فهمي عن رأيها في تصريحات الفنانة إلهام شاهين المنتشرة في الساعات الماضية عن اعتراضها على مخرج كان يوقف التصوير أثناء عمل فني كانت تشارك به، مشيرة إلى أن العمل أهم من الصلاة.

عايدة فهمي: اللي عايز يصلي يصلي في اي وقت 

وقالت عايدة فهمي في تصريحات تليفزيونية رصدها موقع تحيا مصر: اللي عايز يصلي يصلي في اي وقت وانا حضرت مع مخرجين كتير بيصلوا ومكنوش بيوقفوا تصوير ولا حاجة وكانت الدنيا دايرة عادي.

2b251b8725.jpg
عايدة فهمي 

وتابعت عايدة فهمي حديثها، قائلة: وبعدين هو وقت الصلاة كله قد اي.. الا لو كان حد قاصد يعطل التصوير ومعتقدش ده يكون بيحصل واحنا كلنا بنصلي.

إلهام شاهين وأزمة تصريحاتها عن الصلاة 

وكانت قد تصدرت الفنانة إلهام شاهين حديث مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة مؤخرا بعد حديثها عن الصلاة حيث انتشر فيديو قديم لها قالت فيه: أنا اشتغلت مع أحد المخرجين كان عادي وطبيعي جدا، وفجأة تدين بشكل غريب بحيث إنه في كل أذان للصلاة والكاميرا دايرة يسيب الكنترول والممثلين وينزل، ولازم العمال كلهم ينزلوا وراه ويقف إمام يصلي بهم كل صلاة، خلص المشهد وصلي في أوضتك، لكن تعطل الأستوديو كله ده عمرنا ما شوفناه، ده التغيير اللي حصل في المجتمع.

3ee3cf354b.jpg
إلهام شاهين 

وتابعت إلهام شاهين حديثها، قائلة: إحنا مش ضد إن كل واحد يمارس طقوسه الدينية زي ما هو عايز بما لا يتعارض مع شغلك، مش توقف الشغل علشان معاد الصلاة.

إلهام شاهين: الشغل أهم من الصلاة

وما زاد الأمر ضجة عندما صرحت إلهام شاهين عن عدم ندمها من تلك التصريحات وأنها لازالت عند رأيها وان الشغل أهم من الصلاة، لتبدأ حملات الهجوم عليها من قبل عدد من الداعية الإسلامية ورواد مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة، ومثلما وجد معارضين على هذا التصريح وجد أيضا مؤيدي لما تقوله وكان من بين المؤيدين هو الداعية الإسلامي سعد الدين الهلالي.

يذكر، أن الفنانة عايدة فهمي كانت قد تألقت في سباق مسلسلات رمضان 2024 من خلال دورها في مسلسل حق عرب والذي خاض بطولته كلا من الفنان أحمد العوضي والفنانة دينا فؤاد والفنانة كارولين عزمي والفنانة وفاء عامر، والفنان رياض الخولي والفنان أحمد صيام.

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق