ابنة أحمد راتب لـ تحيا مصر: سعيدة بخبر تكريم والدي في مهرجان المسرح التجريبي.. والاستجابة لمطلبي كانت سريعة

0 تعليق ارسل طباعة

أعربت لمياء راتب، ابنة الفنان الراحل أحمد راتب، عن سعادتها بتكريم اسم والدها في مهرجان المسرح التجريبي، وذلك من خلال تصريحات خاصة لموقع تحيا مصر.

تكريم اسم أحمد راتب في مهرجان المسرح التجريبي

وقالت ابنة أحمد راتب في تصريحات خاصة لموقع تحيا مصر: أكيد سعيدة جدا بخبر التكريم وبسرعة الاستجابة من معالي وزير الثقافة الدكتور احمد هنو ورئيس مهرجان المسرح التجريبي الدكتور سامح مهران لإهتمامهم بتكريم اسم والدي.

أحمد راتب وابنته

ابنة أحمد راتب: بعد 500 عمل فني مفيش مهرجان فكر يكرم اسم أحمد راتب

وسبق وأن انتقدت ابنة أحمد راتب المهرجانات الرسمية التي لم تكرم اسم الفنان الكبير أحمد راتب على الرغم من مسيرته الفنية الكبيرة، ومشواره الفني الحافل بنجاحات وأعمال تركت بصمة في أذهان وقلوب محبيه، وقالت ابنة أحمد راتب وهي تسيطر عليها حالة من الغضب في منشور عبر حسابها الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: “8 سنين و مفيش مهرجان في مصر فكر يكرم إسم أحمد راتب !! ما يقرب من ٥٠٠ عمل فني بين سينما و دراما و إذاعة و مسرح ..بس عارف يا بابا..أنا بكرمك كل يوم بالدعاء ليك،جمهورك بيكرمك طول الوقت بإنه فاكرك و مفتقدك و عارف سيرتك الطيبة و الأهم من كل دة إنك بإذن الله مُكرم في نعيم الجنة”.

ابنة أحمد راتب له: انت لسة جواني وصوتك في ودني

وفي وقت سابق، حرصت لمياء راتب، ابنة الفنان الراحل أحمد راتب على توجيه رسالة مؤثرة له في ذكرى وفاته التي تحل اليوم الخميس لموافق 14 من شهر ديسمبر الجاري، وذلك من خلال حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام.

وكتبت ابنة أحمد راتب عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: لما بيسيبك حبيب و واحدة واحدة تبدأ تستوعب بتلاقي نفسك بتسأل يعني خلاص كدة؟ خلاص بجد؟ طيب مفيش حتة أمل صغيرة إنك ترجع؟ طيب ما انت لسة جوايا..لسة صوتك في ودني و شكلك محفور في قلبي..هودي كل دة فين؟ ازاي كل اللي بينا دة مبقاش ليه اي ترجمة في الواقع؟ إزاي اختفيت كدة من كل حاجة؟ هفضل مع الحاجات اللي جوايا دي لوحدي ازاي؟ في كتير بيقولوا انك لسة حاسس بيا و شايفني.. طيب شوفتني و أنا بعيط من شوقي ليك؟ شوفتني و أنا بموت كل يوم على وش الدنيا؟

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق