محمد حماقي: أتمنى أقدم أغنية بالسعودي.. وانتظروا أغنيات جديدة من الألبوم

0 تعليق ارسل طباعة

كشف المطرب محمد حماقي عن أمنيته بتقديم أغنية باللهجة السعودية، وذلك من خلال مؤتمر صحفي أقيم على هامش حفلته في المملكة العربية السعودية.

تصريحات محمد حماقي الأخيرة

وقال محمد حماقي في تصريحاته التي يرصدها موقع تحيا مصر: أتمنى تقديم أغنية باللهجة السعودي بس محتاج أتقنها لأني من مدرسة اللغة بالإحساس، والغناء باللهجة محتاج شوية تمرين وأستعد لتصوير أغنية مصري بـ المملكة قريبًا، ولسه بنرتب لموعد نزولها وفي أغاني تانيه من الألبوم لسه هتنزل.

محمد حماقي 

وعن تفكيره في دخول عالم التمثيل من خلال السينما قال محمد حماقي: أنا من جمهور السينما قبل ما أحب التمثيل وتجربة السينما لازم تكون مختلفة مش مجرد فيلم أقدمه ونفسي أقدم شيء مختلف.

محمد حماقي: النقد بيضايقني

وسبق وأن أكد المطرب محمد حماقي على أن النقد يزعجه كفنان، وذلك من خلال حلوله ضيفا على بودكاست بيج تايم مع الإعلامي عمرو أديب عبر شاشة تلفزيون قناة إم بي سي، وقال محمد حماقي في تصريحاته: الفنان حساس ومرهف وأقل حاجة بضايقه، ففكرة إنك أبديت الرأي بالشكل ده، وعمرنا ما كنا كده، الشعب العربي عاطفي وتحكمه مشاعره فلما مشاعرك تسبقك لازم تقدر قيمتها وخطورتها، أنا بشوف حاجات مبصدقهاش، وأنا مببصش على الأراء والتعليقات السلبية، أنا مبحبش النقد ومبنبسطش لما حد ينتقدني، والنقد بيضايقني لأن بحس إن في حاجة ناقصة.

أخر أعمال محمد حماقي

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال محمد حماقي أغنية جديدة لانج، والتي طرحها عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي يوتيوب، وهي من كلمات أيمن بهجت قمر، ألحان محمد يحيى، وتقول كلماتها: حللي.. شوف دمي.. عيني مزغللة متغمي لو حد عمللي أشعة.. صورته بتطلع يا جماعة حتى النفس الداخل اسمه.. قلبي طلع من جسمي لجسمه قبل أما أقابله كنا اتنين.. ونصيبهم كام سنة يتقسموا ده له طريقة جديدة لانج.. له طريقة جديدة لانج وكلامه كده بنج.. كلامه كده بنج.. ماشفتش أخوه تسألني.. هتروح .. مش ممكن كده هتسوح ده أنا هنا مستني إشارة.. مش لينك طبيعي دي شرارة أقولك الحق أنا متلصم.. ما هو القمر قدامي مجسم كنت تايه قبله سنين.. زي اللي متلخبط واتنظم ده له طريقة جديدة لانج.. له طريقة جديدة لانج وكلامه كده بنج.. كلامه كده بنج.. ماشفتش أخوه.

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق